Мої хобі та вподобання
Вихователь запрошує дітей переглянути відеофрагмент майстер-класу від майстра чи майстрині. Майстер-клас може стосуватися будь-якої творчої діяльності: виготовлення ляльки-мотанки чи прикрас з бісеру, авіамоделювання, робототехніки тощо.
Після цього вихователь залучає дітей до обговорення, яке вони мають розгорнути за допомогою кубика Блума. На його гранях написані запитання: «Хто?», «Як?», «Коли?», «Чому?», «Навіщо?», «Де?». Діти сідають кружка й передають кубик з рук в руки, примовляючи: «Кубик, кубик покрутись, як захочеш, укладись». Дитина, у руках якої опинився кубик, кидає його. Відтак вигадує для всіх запитання. Воно має починатися зі слова, що випало на грані.
Орієнтовні варіанти запитань:
- Як людина обирає справу, якою їй подобається займатися?
- Чому одній дитині подобається одна справа, а другій — інша?
- Де знадобиться хобі?
- Коли можна займатися улюбленою справою?
- Навіщо потрібне хобі?
- Хто яке має хобі?
Осмислення
Створення інтелектуальної карти «Хобі». Вихователь пропонує дітям об’єднатись у три групи й дібрати картинки для створення інтелектуальної карти. Перша група має дібрати картинки із зображенням творчих виробів або процесу їх виготовлення, друга — речей, які можуть стати експонатами в колекції, третя — певних справ, як-от заняття спортом, висаджування квітів тощо. Вихователь на ватмані в центрі пише слово «Хобі» і відводить від нього три гілки: «Творчість», «Колекціонування», «Цікаві справи». Діти приклеюють напроти кожної гілки дібрані картинки. Обговорення: Що таке шедевр? Про що так говорять? Чи всі люди можуть створювати шедеври? Як гадаєте, хобі — це лише творчість? Які ще справи можна перетворити на хобі?
Динамічна пауза
Гра «Міняємося місцями». Діти стають кружка. Вихователь пропонує помінятися місцями гравцям, яким подобається: грати в м’яч, плести з бісеру, вишивати, колекціонувати іграшки із «Кіндер-сюрпризів», подорожувати, збирати машинки-модельки/ляльки тощо.
Проживання
Гра-стратегія «Майстерня». Діти об’єднуються в чотири групи. Дві з них складаються лише з дівчаток, а ще дві — із хлопчиків. Кожна команда отримує сюрпризну скриньку, у якій сховані підказки, наприклад предметні картинки, що зорієнтують гравців, чим саме вони займатимуться. Так, відповідно до підказок одна команда хлопчиків має створити модель літака, а друга — будиночок із сірників. Серед дівчаток одна команда має виготовити фігурку-оригамі, а друга — сплести браслет зі стрічок.
Робота відбувається в два етапи. На першому учасники команд мають домовитися про вибір матеріалів, обговорити послідовність дій, розподілити обов’язки. На другому — проаналізувати алгоритм створення виробу, забезпечити кожного матеріалами відповідно до його доручення. Після цього кожен виконує свою частину роботи. Готові деталі діти з’єднують у єдиний виріб.
Вправа «Конкурс хвальків». Вихователь пропонує учасникам команд прорекламувати свої вироби так, щоб інші діти теж зацікавилися їхньою справою й захотіли навчитися виготовляти такі самі речі.
Рефлексія
Наприкінці заняття вихователь запрошує дітей підбити підсумки. А для цього продовжити речення: «Сьогодні я навчився… Тепер я буду…».
Висновок: Хобі — це справа, яка дарує людині задоволення. До того ж результатам діяльності майстра може радіти не лише він сам, а й люди, які мають змогу їх споглядати або користуватися ними. Для деяких людей хобі з часом стає роботою.
Виклик