1
Січень 2022року
картотека
активності протягом дня

Активності протягом дня

Я прийшов. Пізнавальний проєкт

Ранкове коло

Ритуали ранкового привітання. Під час ранкової зустрічі вихователь спонукає дітей вітатися одне з одним. При цьому називати товаришів на ім’я, використовувати відповідні рухи й жести. Після цього педагог запрошує дітей сісти на килимку кружка й трішки поспілкуватися. Хто бажає, може розповісти щось цікаве про себе. А почати висловлювання так: «Ніхто не знає, а я вмію/люблю/цікавлюся…». Решту дітей вихователь заохочує підтримати мовця словами й жестами. Приміром, сказати «Це чудово!», стиснути кулачок і піднести великий палець угору тощо.

Вправа «Дитячі історії». Вихователь пропонує дітям розповісти товаришам, що вони знають про своє ім’я. Можливо, пригадати історію, яку чули від батьків, чому для них обрали саме таке ім’я тощо.

Вечірнє коло

Вправа «Моя думка». Вихователь по черзі озвучує дітям твердження. Наприклад: «Усі птахи літають», «Усі дикі тварини — хижаки», «Домашні птахи не літають», «Домашні тварини не можуть стати дикими», «Людина — частина природи, а отже, має жити за її законами», «Людина — головна істота на планеті», «Людина може змінювати закони природи». Діти мають прослухати твердження й висловити свою думку — погоджуються вони з ним чи ні. При цьому аргументувати свою позицію.

Вправа «Підсумки». Діти сідають кружка. Вихователь пропонує їм підбити підсумки дня й пригадати, що нового вони дізналися про своїх товаришів, на що звернули увагу, що ще їм цікаво дізнатися, як цього досягнути. Обговорення: Чи всі знають, як звати дітей у групі/працівників дитячого садка? А як це можна дізнатися? Чи всі знають, як привітатися з товаришами, сусідами, знайомими батьків?

Я прийшов. Дослідницький проєкт

Ранкове коло

Ритуали ранкового привітання. Діти сідають на килимку кружка. Вихователь пропонує помінятися місцями тим, хто має довге/коротке волосся, молодшого/старшого братика чи сестричку, довге/коротке ім’я, хто вищий/нижчий на зріст тощо.

Вправа «Що ти бачив». Вихователь залучає дітей до розмови — спонукає пригадати, чи бачили вони дорогою в дитячий садок високих/низьких людей, дорослих/дітей, школярів/дошкільників тощо.

Вправа «Правила». Вихователь пропонує дітям прийняти такі правила: звертатися одне до одного лише на ім’я, усміхатися одне одному. Відтак спонукає обговорити, чому важливо дотримуватися цих правил, навіщо вони потрібні, що трапиться, якщо їх не виконувати.

Вечірнє коло

Вправа «Дитячі роздуми». Вихователь пропонує дітям продовжити фрази: «Бути дитиною добре, бо…», «Бути дитиною погано, бо…». Відтак спонукає поміркувати й висловити свою думку про таке: як зробити батьків щасливими; що ми можемо сказати про людину за її зовнішністю, чи залежить характер людини від її зросту, кольору очей, довжини волосся; що трапиться, якщо дитині при народженні не дадуть ім’я; що ліпше — бути красивим ззовні чи всередині тощо.

Гра «Обізвись». Вихователь голосно промовляє: «Ну ж бо, друже, не барись і до мене обізвись, хто… вважає себе високим/низьким, має довге/коротке/темне/світле волосся тощо». Дитина, яка гадає, що озвучений параметр стосується її, має у відповідь вигукнути: «Це я!». Гру можна проводити інакше: педагог називає ознаку, а діти — ім’я товариша, якому вона притаманна.

Я прийшов. Соціальний проєкт

Ранкове коло

Ритуали ранкового привітання. Зранку вихователь залучає дітей до гри «Ти схожий на…», мета якої — зробити одне одному комплімент і порівняти із кимось або чимось. Наприклад: «Оленко, у тебе чудова усмішка. Ти схожа на сонечко!», «Надійко, у тебе очі, як зірочки!», «Петрику, ти спритний, як метелик» тощо.

Вправа «Екран вибору». Вихователь заздалегідь розміщує на дошці картинки із зображеннями справ, якими діти можуть займатись у дитячому садку. Відтак пропонує вихованцям зробити вибір: жовтою зірочкою позначити справу, яку вони хотіли б зробити самостійно, а синьою — ту, що разом із вихователем чи друзями. Наприклад, полити кімнатні рослини, виготовити елемент декору для групової кімнати, поскладати книжки, намалювати картину, сервірувати столи до обіду тощо.

Вечірнє коло

Вправа «Відеозвернення». Вихователь пропонує дітям записати на відеозвернення до батьків, у якому дати їм певну обіцянку. Приміром, пообіцяти скуштувати страву, від якої раніше відмовлявся, виконати певне доручення, скласти самостійно пазл тощо. Можна у відеозверненні запропонувати батькам щось зробити разом: почитати на ніч книжку, прикрасити кімнату до дня народження, виліпити іграшку із пластиліну тощо.

Вправа «Виклик». Вихователь спонукає вихованців кинути самим собі виклик і пообіцяти щось зробити самостійно: познайомитися з дитиною на ігровому майданчику, навчитися зав’язувати шнурки чи застібати ґудзики. Своє висловлювання діти можуть побудувати так: «Я обов’язково сам/сама…».

Я прийшов. Творчий проєкт

Ранкове коло

Ритуали ранкового привітання. Вихователь запрошує дітей разом прокричати ранкову кричалку, щоб створити позитивний настрій:

— Здрастуйте, діти! Настрій як?
— Ось так!(стискають долоньку в кулачок і піднімають великий палець)
— Чи насправді так?
— Так!
— Ура!
— Ура! Ура! Ура!(підстрибують і плескають в долоні)

Вихователь заохочує дітей усміхнутися одне одному, за бажанням обійнятися.

Вправа «Опитування». Діти сідають кружка. Вихователь розпитує, у кого з них батьки, бабусі, дідусі уміють гарно вишивати, плести з бісеру, малювати або займаються якоюсь іншою цікавою справою. Діти розповідають про своїх рідних.

Вечірнє коло

Вправа «Щоденник успіху». Вихователь пропонує дітям пригадати, як минув день, і намалювати ті свої справи, якими вони пишаються. Хтось навчився моделювати літачки, хтось — плести браслет, комусь гарно вдалася картина, а дехто дізнався щось нове тощо. Після цього педагог заохочує дітей пофантазувати, які цікаві справи вони ще хотіли б опанувати.

Інтерв’ювання «Спогади з дитинства». Вихователь пропонує дітям дорогою додому з дитячого садка розпитати батьків: якими справами вони полюбляли займатися в дитинстві; до чого в них був хист; чого, навпаки, не любили робити; чи примушували їх їхні батьки займатися якоюсь справою. Наступного дня дошкільники за бажанням можуть поділитися з товаришами інформацією про дитячі вподобання своїх батьків: «А моя мама/мій тато в дитинстві…».

Матеріали для скачування: