1
Січень 2022року
цікаві факти
обговорення відео

Опрацьовуємо з дітьми відеоісторію

Перегляньте з дошкільниками цікаві мотиваційні відео про дітей з різних куточків світу та їхні самостійні успіхи на кулінарній ниві. Запропонуйте вихованцям поділитися своїм досвідом: чи вміють вони щось готувати, як допомагають рідним у побуті, що дорослі їм дозволяють робити самостійно, а що — ні.

Історія перша

Діти, познайомтеся із Софійкою. Їй усього два роки, але вона вже вправно допомагає мамі на кухні. Виявляється, у доні з мамою є традиція: щодня після ранкової прогулянки вони готують обід — суп з фрикадельками. А потім смакують.

До справи беруться разом: мама ставить на плиту каструлю з водою. Потім вони з донькою разом нарізають і складають у каструлю овочі. Після цього дівчинка сама робить кульки-фрикадельки із м’ясного фаршу. Мама пояснює, якого вони мають бути розміру, а ще дозволяє доні самостійно закинути їх в окріп. Дівчинка сама додає у страву сіль, розмішує ложкою й навіть куштує бульйон на смак, щоб визначити чи достатньо він солоний. У процесі готування дівчинка стоїть на стільчику, адже ще не дотягується до плити. Увесь цей час мама поряд, але всі важливі процеси дозволяє Софійці робити самостійно.

Запитання для обговорення: Як гадаєте, які страви ще може готувати Софійка? Чи складно їй це робити? А чи цікаво?

Історія друга

А це, діти, вже китайський хлопчик. Як його звати ми не знаємо, але бачимо, що він ваш одноліток або навіть трохи менший. Цей хлопчик самостійно на відкритому вогні готує їжу для себе та свого братика. Погляньте, він зібрав усе необхідне, а відтак збиває в тарілочках яйця. Присолює їх і додає до страви дрібно порізану зелену цибульку. Потім створює «парову баню». Ви знаєте, що це? Хлопчик ставить на вогонь залізну посудину, схожу на каструлю, і наливає в неї воду. Зверху встановлює решітку, на яку ставить тарілки зі збитими яйцями й кладе два качани кукурудзи. Усе це накриває кришкою. Зверніть увагу: він постійно підтримує вогонь. Коли страва готова, хлопчик смакує нею разом із братом.

Запитання для обговорення: Як гадаєте, чи допомагали хлопчику дорослі, якщо на відео ми їх не бачимо? Чи вдалася йому страва? А яка небезпека є в тому, що дитина сама готує на вогні? Що ви порадили б хлопчику?

Підготувала Наталія Миськова, доцент кафедри дошкільної педагогіки,
психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії,
канд. пед. наук, доцент